PanSamochodzik.net.pl Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Album  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Szara Sowa
2016-01-05, 09:07
Zespół badawczy "Podróże Zbigniewa Nienackiego"
Autor Wiadomość
irycki 
Maniak Samochodzika
Pan Motocyklik



Pomógł: 20 razy
Wiek: 56
Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 5515
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2022-09-28, 07:33:06   

Bóbr Mniejszy napisał/a:
irycki napisał/a:
Bóbr Mniejszy napisał/a:

Tymczasem okazało się, że najpewniej była to po prostu pomyłka Pisarza.

Ale gdzie to się „okazało”, bo nie nadążam?


W wypowiedzi mojej:
Cytat:
Moim zdaniem nie tyle ściemniał, co nie miał (zapewne ze względu na powyższe) zbyt wyrafinowanego poczucia odległości. I/lub nie przywiązywał do tego wagi, co tylko świadczyłoby, że zapalonym automobilistą nie był.

I Berty:
Cytat:
Z drugiej strony u Nienackiego wielkości - podobnie jak odległości - bywają względne (sic! - Panie Bobrze ;),


Czyli nie „okazało się” tylko Ty i Berta tak uważacie.
Nie twierdzę że nie macie racji, może macie, tylko że to jest o eony odległe od „okazało się”.

Nie chce mi się szukać teraz jak nazywa się taki chwyt erystyczny, polegający na tym, że dyskutant najpierw ileś razy powtarza swoją tezę, a potem powołuje się na nią jak na coś co zostało dowiedzone. Na pewno ma to jakąś ładną łacińską nazwę :)
_________________

Nie chcę pani schlebiać, ale jest pani uosobieniem przygody. Gdy patrzę na panią łowiącą ryby, pływającą po jeziorze, nie wyobrażam sobie, aby istniała bardziej romantyczna dziewczyna.

"Wolność i władza mają tylko jedną wspólną cechę: nadużywanie."
Karol Bunsch

Moje fotoszopki (akt. 13.11.2022)
.
 
 
Bóbr Mniejszy 
Twórca
Autor książki biograficznej



Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Maj 2018
Posty: 4084
Skąd: Zduńska Wola/Georgetown
Wysłany: 2022-09-28, 13:34:22   

irycki napisał/a:
Czyli nie „okazało się” tylko Ty i Berta tak uważacie.

Nie, Berta powiedziała to jako pewnik, to mi wystarczy.
Ponadto podkreśliłem jeszcze pewne dwa zwroty, których użyłem asekuracyjnie, a które Ty byłeś uprzejmy wyciąć z powyższego cytatu.

Jeżeli ktoś ma jakiś ciekawy pomysł dotyczący wątku, o którym dyskutujemy, a nie samych dyskutujących, to śmiało, zapraszam. A nawet śmiało zapraszam ;-)
_________________
Drużyna 2

 
 
Kozak 
Forumowy Badacz Naukowy



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 5916
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2022-09-28, 19:39:34   

Bóbr Mniejszy napisał/a:
irycki napisał/a:
Czyli nie „okazało się” tylko Ty i Berta tak uważacie.

Nie, Berta powiedziała to jako pewnik, to mi wystarczy.

Poczekajmy, aż sama ustosunkuje się do powstałej niewiadomej :)
_________________
 
 
Berta von S. 
Administratorka Wspomagająca
nienackofanka



Pomogła: 157 razy
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Kwi 2013
Posty: 32052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-02, 23:43:49   

Kozak napisał/a:
Bóbr Mniejszy napisał/a:
irycki napisał/a:
Czyli nie „okazało się” tylko Ty i Berta tak uważacie.

Nie, Berta powiedziała to jako pewnik, to mi wystarczy.

Poczekajmy, aż sama ustosunkuje się do powstałej niewiadomej :)

Zabrzmiało jakby sobie bezczelnie kpił! :027:


irycki napisał/a:

Czyli nie „okazało się” tylko Ty i Berta tak uważacie.
Nie twierdzę że nie macie racji, może macie, tylko że to jest o eony odległe od „okazało się”.

Nie chce mi się szukać teraz jak nazywa się taki chwyt erystyczny, polegający na tym, że dyskutant najpierw ileś razy powtarza swoją tezę, a potem powołuje się na nią jak na coś co zostało dowiedzone. Na pewno ma to jakąś ładną łacińską nazwę :)

Ad nauseam – dowód przez powtarzanie tezy do wyrzy.... ;)

Tyle, że my tu zastosowaliśmy ekstrapolację trendu. :p
W wielu dotychczas badanych przypadkach okazało się, że Nienacki bardzo nieprecyzyjnie podawał odległości i wielkości, więc zakładamy, że tak może być również w tym przypadku. Pewności ani dowodów oczywiście nie mamy, skoro nie wiadomo, o jaką chodzi miejscowość, ale jest to mocno prawdopodobne. :)
_________________
Drużyna 5

 
 
Kozak 
Forumowy Badacz Naukowy



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 5916
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2022-10-03, 10:43:37   

Berta von S. napisał/a:

W wielu dotychczas badanych przypadkach okazało się, że Nienacki bardzo nieprecyzyjnie podawał odległości i wielkości, więc zakładamy, że tak może być również w tym przypadku. Pewności ani dowodów oczywiście nie mamy, skoro nie wiadomo, o jaką chodzi miejscowość, ale jest to mocno prawdopodobne. :)

Oczywiście nie wiadomo o jakiej miejscowości mówił Nienacki. Ja stawiam na Przywóz, ale też nie mam stuprocentowej pewności :)
Dużo o badaniach archeologicznych na terenie tej wsi pisano w Dzienniku Łódzkim ...
http://sieradzkiewsie.blo...05/przywoz.html
... w tym również o harcerskiej inicjatywie w 1959 roku - podobnej trochę do akcji KS ;-)
_________________
 
 
Berta von S. 
Administratorka Wspomagająca
nienackofanka



Pomogła: 157 razy
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Kwi 2013
Posty: 32052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-06, 18:24:35   

Cytat:
Dużo o badaniach archeologicznych na terenie tej wsi pisano w Dzienniku Łódzkim ...
... w tym również o harcerskiej inicjatywie w 1959 roku - podobnej trochę do akcji KS

No pasuje. :) Aż dziw, że nie Nienacki pisał notatkę, o archeologicznych znaleziskach harcerzy, skoro się specjalizował w tej tematyce. Bo raczej chyba niemożliwe, żeby się krył pod inicjałami AS?

Te dłuższe teksty (o prof. Jażdżewskim) są dużo późniejsze, pierwsze dwa artykuły ukazały się w 1964, to późno trochę na poszukiwania domu. Nie pamiętam, kiedy dokładnie Nienacki kupił siedlisko w Jerzwałdzie. Jakoś w 1964, ale znamy miesiąc?
_________________
Drużyna 5

Ostatnio zmieniony przez Berta von S. 2022-10-06, 18:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Szara Sowa 
Ojciec Zarządzający



Pomógł: 130 razy
Wiek: 55
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 45273
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-10-06, 19:52:36   

Przeprowadził się w 1967, więc chyba wtedy też kupił.
_________________
Drużyna 2

Nasze forum na facebooku: ./redir/facebook.com/pansamochodzikforum
Nasza forumowa geościeżka keszerska: ./redir/pansamochodzik.net.pl/viewtopic.php?p=240911#240911

 
 
Kynokephalos 
Moderator
Członek Kapituły Samochodzikowej Książki Roku



Pomógł: 118 razy
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 6452
Skąd: z dużego miasta.
Wysłany: 2022-10-06, 22:13:26   

Berta von S. napisał/a:
Nie pamiętam, kiedy dokładnie Nienacki kupił siedlisko w Jerzwałdzie.

Według jego wspomnień: 20 V 1967.

» „Repertorium „A” nr 891/1967. Akt notarialny. Dnia dwudziestego maja tysiąc dziewięćset sześćdziesiątego siódmego roku w Państwowym Biurze Notarialnym w Morągu przed notariuszem Stanisławem M. stawili się:...”
No właśnie. Kiwam głową, gdy pada moje imię i nazwisko, imię ojca i matki mojej. I w ogóle dużo się zapowiada tego czytania, co mi wcale nie przeszkadza. Nawet pierwszy raz w życiu rad z tego jestem. (...)
«
(„Z dzienników” - „Odgłosy” nr 25/1969, 22 VI 1969, str. 8.)

Natomiast przejął je faktycznie w połowie czerwca:

» 3 czerwca 1967 r.
Jeszcze tylko tydzień dzieli mnie od wyjazdu na wieś i objęcie w rzeczywiste posiadanie zakupionego przeze mnie domu i gospodarstwa rolnego. Boję się tej chwili. Natychmiast spadnie na mnie wiele spraw o których nie mam pojęcia. (...)
«
(„Z dzienników” - „Odgłosy” nr 26/1969, 29 VI 1969, str. 9.)

» 15 czerwca 1967 r.
Wczoraj nareszcie objąłem swoje gospodarstwo. Przyjechałem do J. w towarzystwie P. Dawni gospodarze już się wynieśli, oczekiwał nas tylko ich najmłodszy syn. Wręczył mi klucze od domu, a potem wsiadł na rower i odjechał do swego nowego mieszkania pod Morągiem.
«
(„Z dzienników” - „Odgłosy” nr 27/1969, 6 VII 1969, str. 9.)

Tutaj nieco rozmów na ten temat: https://pansamochodzik.net.pl/viewtopic.php?t=3598

Pozdrawiam,
Kynokephalos
_________________
Wonderful things...
Zwycięzca rywalizacji rowerowej w 2019 r.

 
 
Kynokephalos 
Moderator
Członek Kapituły Samochodzikowej Książki Roku



Pomógł: 118 razy
Dołączył: 07 Cze 2011
Posty: 6452
Skąd: z dużego miasta.
Wysłany: 2022-10-07, 06:33:44   

Berta von S. napisał/a:
Aż dziw, że nie Nienacki pisał notatkę, o archeologicznych znaleziskach harcerzy, skoro się specjalizował w tej tematyce. Bo raczej chyba niemożliwe, żeby się krył pod inicjałami AS?

Chyba mało prawdopodobne. Nawet w rodzimych „Odgłosach” Nienacki nie miał monopolu na archeologiczne tematy, notatki z wykopalisk, wywiady.

W „Dzienniku Łódzkim” o badaniach w Toporowie najczęściej pisał Mieczysław Jagoszewski, ale może nie tylko on.

Pozdrawiam,
Kynokephalos
_________________
Wonderful things...
Zwycięzca rywalizacji rowerowej w 2019 r.

 
 
Kozak 
Forumowy Badacz Naukowy



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 5916
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2022-10-07, 07:03:44   

Berta von S. napisał/a:
Cytat:
Dużo o badaniach archeologicznych na terenie tej wsi pisano w Dzienniku Łódzkim ...
... w tym również o harcerskiej inicjatywie w 1959 roku - podobnej trochę do akcji KS

No pasuje. :) Aż dziw, że nie Nienacki pisał notatkę, o archeologicznych znaleziskach harcerzy, skoro się specjalizował w tej tematyce. Bo raczej chyba niemożliwe, żeby się krył pod inicjałami AS?

Zastanówmy się przez chwilę. AS? Z czym się kojarzy AS? ;-)
Berta von S. napisał/a:

Te dłuższe teksty (o prof. Jażdżewskim) są dużo późniejsze, pierwsze dwa artykuły ukazały się w 1964, to późno trochę na poszukiwania domu. Nie pamiętam, kiedy dokładnie Nienacki kupił siedlisko w Jerzwałdzie. Jakoś w 1964, ale znamy miesiąc?

Prace trwały aż do 1974 roku. Nienacki mógł odwiedzić archeologów przed 1967 rokiem, a wałęsając się po okolicy dotarł do posesji, którą planował kupić (na ten temat mówił w udzielonym wywiadzie, który ukazał się w lutym 1967 roku - ODGŁOSY; 19.02.1967 roku; nr 7), ale ostatecznie wybrał Jerzwałd.
_________________
 
 
Berta von S. 
Administratorka Wspomagająca
nienackofanka



Pomogła: 157 razy
Wiek: 50
Dołączyła: 05 Kwi 2013
Posty: 32052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-10-13, 00:22:52   

Kozak napisał/a:
Zastanówmy się przez chwilę. AS? Z czym się kojarzy AS?

Z tym. ;)
./redir/i.wpimg.pl/400x0/i.wp.pl/a/f/film/033/00/36/0273600.jpg

Szara Sowa napisał/a:
Przeprowadził się w 1967, więc chyba wtedy też kupił.

Kynokephalos napisał/a:
Według jego wspomnień: 20 V 1967...

Rzeczywiście. Głupotę napisałam! Ne wiem, skąd mi się ubzdurał 1964...
To oczywiście mógł przedtem czytać też artykuły z 1964 oraz 1965.

P.S. Zauważyłam, że w jednym z tych tekstów o badaniach w Witowie jest też mowa - ciekawe, chociaż za późno na Związek Poszukiwaczy Skarbów.
_________________
Drużyna 5

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Reklama:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template forumix v 0.2 modified by Nasedo

Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.

Zapoznaj się również z nasza Polityka Prywatnosci (z dn. 09.08.2019)

  
ROZUMIEM
Strona wygenerowana w 0,5 sekundy. Zapytań do SQL: 11