Pojemność silnika pasuje.
Co prawda zacząłem dopiero czytać książkę i może w dalszej treści są jakieś inne szczegóły które identyfikują model..
Seth_22 napisał/a:
Nienacki trochę pomieszał tutaj informacje dotyczące modelu A310. Napisał o silniku R4 o pojemności 1,6-litra, ale prędkość maksymalną (ok. 225-230 km/godz.) przeszczepił z wersji z silnikiem V6 (2,7l).
Nie namieszał:
Początkowo samochód był napędzany stosowanym w A110 gaźnikowym, czterocylindrowym rzędowym silnikiem Gordini 1,6 l (1565 cm³) o mocy 125 KM, umieszczonym z tyłu. Prędkość maksymalna wynosiła 215 km/h, przyspieszenie 1-100 km/h - 8,7 s[1]. Napęd ten okazał się jednak niewystarczający i w 1976 roku model produkcyjny zastąpił A310 V6, w którym zamontowano widlasty sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,7 l i o mocy 150 KM ./redir/pl.wikipedia.org/wiki/Alpine_A310
Oczywiście, że namieszał. W takim sensie, że Alpine A310 w wersji z silnikiem 1,6-litra (dostępnym w czasie pisania Fantomasa) nie osiągało 230 km/godz. Powód? Samochód ten był ciężki i brakowało mu mocy (127KM). Nie przeszkodziło to Nienackiemu „podkręcić” jego osiągów.
_________________
Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje.
Ostatnio zmieniony przez Seth_22 2020-05-20, 16:23, w całości zmieniany 4 razy
A trzeba wiedzieć, że alpine renault to ostatni krzyk mody samochodowej. Napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1605 centymetrów, osiąga szybkość do 230 kilometrów na godzinę. Jest to potwór o długości czterech metrów, szeroki na półtora. Posiada hamulce tarczowe, pięć zsynchronizowanych biegów i baterię pięciu lamp diodowych.
Załóżmy, że był to model samochodu z 1972 roku.
Czterocylindrowe typy były VE, wyprodukowano 575 sztuk. Silnik 1605 cm3 (wtrysk R17TS) 124 KM (91 kW; 122 KM) DIN przy 6000 obr / min, zbiornik paliwa o pojemności 55 l, zawieszenie na 3 kołki, skrzynia biegów (5 prędkości) 365-10, gaźniki - podwójne 45 DCOE weber.
Prędkość maksymalna 205 km / h, przyspieszenie od 0 do 100 w 9 sekund.
Angielskojęzyczna Wiki ma dane, które podałem w tabeli.
Ponadto, gdzie indziej w Internecie, napisano, że model z 1972 roku był napędzany silnikiem R17TS, ale silnik ten istniał również bez wtrysku. Gaźnik zdecydowanie miał ten model - gaźnik podwójny 45 DCOE weber.
W latach 1971–1974 w tym samochodzie zainstalowano silniki Renault z oznaczeniem typu A2L (bez rozdzielczości kodu), Cléon-Alu 844, 4 cylindry z rzędu i 8 zaworów.
Określając silnik w typie A310 VE, zapisano, że model ten miał współczynnik aerodynamiczny cx = 0,28. Według tego źródła jego maksymalna prędkość wynosiła 215 km/h.
Renault szuka oszczędności - czy to koniec Alpine?
Renault może zamknąć cztery zakłady zlokalizowane we Francji. Z tego powodu istnieje spore prawdopodobieństwo, że produkcja Alpine 110 oraz czterech innych modeli będzie zagrożona. To wynik działania, które ma doprowadzić do ograniczenia kosztów - Renault chce zaoszczędzić do 2022 roku około 2 miliardy euro.
Teraz z innej bajki....z ciekawości obejrzałem filmik odnośnie autka ciotki Eveline Wyobraziłem sobie biednego Robinoux siedzącego z tyłu i trzymającego obraz. Nie jest to proste i przyjemne zadanie. Zapadnięte fotele, a sam obraz ma wymiary 67,0 × 56 cm + rama. Nie dziwię się, że nasz "detektyw" nie miał najlepszego humoru
Przymierzam się do zakupu Renault Alpine 310 ciotki Eveline . Doszedłem do wniosku że model z 1971 roku miał 6 reflektorów z przodu i żaluzje na tylnej szybie . Że po tym można poznać że to bryka ciotki . Ale są dostępne tylko w kolorze niebieskim . Jakoś nie pamiętam jaki kolor miał pojazd ciotki ( był gdzieś podany kolor? ) . Tak myślę żeby przemalować brykę na kolor czerwony ,jakoś najbardziej mi pasuje do ciotki i jej kapelusza.
_________________ Tarasująca zazwyczaj chodnik hałaśliwa gromada
niechlujnie ubranych mężczyzn koło budki z piwem rozstąpiła się przede mną z ogromnym
szacunkiem. Mój avatar to licznik od Ferrari 410.
_________________ Tarasująca zazwyczaj chodnik hałaśliwa gromada
niechlujnie ubranych mężczyzn koło budki z piwem rozstąpiła się przede mną z ogromnym
szacunkiem. Mój avatar to licznik od Ferrari 410.
Wręcz przeciwnie, jedyny słuszny kolor dla samochodu francuskiego. Tak jak zielony dla angielskiego, czerwony dla włoskiego a biały (lub srebrny) dla niemieckiego. To bardzo stara tradycja jest.
ps. Polski samochód powinien być biały z czerwonymi dodatkami, tradycyjnie stosuje się podłużny czerwony pas.
Z tym zdrapywaniem farby, to nie jest tak, jak się powszechnie uważa. Autorem historii o narodzinach „Srebrnych Strzał” był Alfred Neubauer, szef ekipy Mercedesa. Problem polega na tym, że jego opowieść nie jest od końca prawdziwa.
Neubauer twierdził, że „Srebrne Strzały” narodziły się w czerwcu 1934 roku podczas wyścigu na torze Nurburgring. Sęk w tym, że był on rozgrywany według zasad Formuły Libre, więc drapanie farby w celu osiągnięcia limitu ciężaru (750 kg) zwyczajnie nie było potrzebne.
Mało tego, zarówno Mercedesy jak i samochody Auto Union występowały na srebrno w treningach do rozgrywanego wcześniej wyścigu ma torze AVUS. Co więcej, Mercedes już w materiałach prasowych dla dziennikarzy z 1 marca 1934 roku określał model W25 jako „Srebrną Strzałę”.
Reasumując, być może drapanie farby miało miejsce, ale jeśli już, to zdarzyło się to wcześniej, nie wiadomo, czy na Nurburgringu, jak przedstawiał to później Alfred Neubauer. Legenda ma się jednak doskonale, więc może niech tak zostanie
_________________
Polemika z głupotą niepotrzebnie ją nobilituje.
Ostatnio zmieniony przez Seth_22 2020-06-14, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.