To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
PanSamochodzik.net.pl
Forum poświęcone twórczości Zbigniewa Nienackiego

Pan Samochodzik i złota rękawica - Złota rękawica - Auta

Wnuk Gromiłły - 2023-04-14, 17:01
Temat postu: Złota rękawica - Auta
Citroen, Fiat 125 yelow bahama, Fiat 125 TAXI, niebieski Trabant i Jaguar Templera
Seth_22 - 2023-04-15, 18:13

Tendron musiał jeździć Citroenem CX.

Dlaczego? 1. Bo GS nie byłby w stanie utrzymać się w zasięgu lusterek Tomasza w sprincie do Bukownicy. Zważywszy na fakt, że przed Bukownicą jest kilka zakrętów, a droga nie jest płaska jak stół, to nawet przed pierwszym z zakrętów (po bardzo długiej prostej, ale jednak ze sporymi różnicami poziomów) Tendron musiałby odstawać nie więcej niż 400-450 metrów, żeby Tomasz miał szansę dostrzec go w lusterkach. W GS niewykonalne :) 2. CX był niżej zawieszony, co z miejsca biło po oczach, a Tomasz zwracał na to uwagę przed zjazdem na wertepy. 3.Zważywszy na specyfikę medium, dla którego pracował Tendron, CX nie był dla niego abstrakcją.

Ale ponieważ to tylko Samochodzik, Tendron spokojnie mógł jeździć Citroenem GS ;)

PS Fajna kolekcja.

Wnuk Gromiłły - 2023-04-16, 08:27

GS posiadał hydropneumatycze zawieszenie które trzymało bardzo dobrze samochód na nierównych drogach, a to że CX miał większy silnik nie robiło wielkiej różnicy bo GS był dużo lżejszy co jest też argumentem przy szybkiej jeździe po nierównościach i zakrętach…co innego na autostradzie, tu ma pewno szybszy był CX
:564:

Seth_22 - 2023-04-16, 08:47

Ależ tu chodzi o osiągi (także na zwykłej asfaltowej drodze) vs wehikuł i BMW 2002 Turbo, a nie o „większy silnik”.
Wnuk Gromiłły - 2023-04-16, 10:29

No to konkurencyjne osiągi mógł mieć tylko Citroen SM który miał 180 koni mechanicznych i mógł się rozpędzić do ponad 200 km/ h. No ale czy dziennikarz mógł jeździć autem które wtedy kosztowało ponad 30 tysięcy Marek zachodnioniemieckich? Dla porównania nowy GS kosztował około 8 tysięcy DM
Inne pytanie, czy ktoś próbował w PRLu jechać czymkolwiek szybciej niż 150? Nawet Autostradą 🤣

Seth_22 - 2023-04-16, 13:00

Dlatego nie napisałem o Citroenie SM (kosztował nawet 37 tysięcy marek), tylko o CX, który w zależności od wersji i roku produkcji kosztował od 25 do 30 tysięcy franków. Kursy obu walut w latach 70. można znaleźć w sieci.

A odpowiadając na pytanie o prędkości powyżej 150 km/godz., znam kilku takich, którzy nie tylko próbowali, ale i jeździli w latach 70. po polskich drogach z takimi prędkościami.

Wnuk Gromiłły - 2023-04-16, 14:37

No to gdzie problem? Między GS a CX nie było w praktyce aż takich różnic … mniej koni nadrabiane mniejszą masą a reszta wyobraźnią
:564:

Seth_22 - 2023-04-16, 16:23

Nie no, przecież nie było różnic :053:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group