Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2019-02-10, 20:29:22 Motoryzacja
Jest temat o motocyklach, jest o naszych samochodach i chciałem zaproponować, żeby scalić różną tematykę motoryzacyjną w jednym wątku.
Znalazłem ciekawą informację o pierwszym (i jednym z niewielu) polskim samochodzie CWS T-1. I od razu historia dramatyczna: ponad trzy lata trwała budowa repliki, po czym w listopadzie ubiegłego roku CWS został zniszczony w wypadku, którego sprawcą był inny kierowca. Obecnie trwa kolejna rekonstrukcja, którą też można wesprzeć. Jak dla mnie temat bardzo ciekawy, a sam samochód prezentuje się imponująco
Strona wuwuwu: CWS T-1
Ostatnio zmieniony przez Bóbr Mniejszy 2019-02-10, 20:30, w całości zmieniany 1 raz
CWS T1 to faktycznie ciekawy temat. Szkoda, że nie wiemy nic o zachowanym chociaż jednym egzemplarzu. Na zdjęciach z epoki auto prezentuje się całkiem dobrze.
Na uwagę zasługuje ilość wersji nadwoziowych tego samochodu od kabrioletu (2 i 4 drzwiowego, przez karetę po wersje specjalistyczne jak bankowóz czy samochód wojskowy), choć wówczas była to norma dla wielu samochodów.
Mnie bardzo podoba się logo marki widoczne na poniższym zdjęciu:
_________________
"Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją – są niebezpieczni" Świat samochodów!
Masakra. Widziałem film jak człowiek, który budował replikę pokazywał jak bardzo samochód ucierpiał w wypadku. Przykro oglądać takie rzeczy, miało się wrażenie że opowiadał o swoim "dziecku". Sporo pracy i serca włożył a dla ubezpieczalni to tylko kawałek blachy, warty tyle co nic.
_________________ Coraz starszy wiekiem, coraz młodszy duchem
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2019-02-12, 02:52:22
The Saint napisał/a:
Szkoda, że nie wiemy nic o zachowanym chociaż jednym egzemplarzu. Na zdjęciach z epoki auto prezentuje się całkiem dobrze.
Niestety, jeśli wierzyć komentarzom na fejsie to nie zachował się żaden oryginał, nawet częściowo. Ale miejmy nadzieję, że jak zakończą się formalności z ubezpieczeniem, to znów dadzą radę go odbudować.
Ostatnio zmieniony przez Bóbr Mniejszy 2019-02-12, 02:54, w całości zmieniany 1 raz
Na uwagę zasługuje ilość wersji nadwoziowych tego samochodu od kabrioletu (2 i 4 drzwiowego, przez karetę po wersje specjalistyczne jak bankowóz czy samochód wojskowy), choć wówczas była to norma dla wielu samochodów.
Bo w tamtym czasie chyba wszystkie konstrukcje opierały się na ramie. Nadwozie można było robić dowolne. Dopiero później nauczono się projektować nadwozia samonośne.
_________________
Martin Even
Grands Boulevards.
Akty meskie i kobiece bez odchyleń w stronę pornografii
Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, milczą
Bo w tamtym czasie chyba wszystkie konstrukcje opierały się na ramie. Nadwozie można było robić dowolne. Dopiero później nauczono się projektować nadwozia samonośne.
Szczera prawda, ale jeszcze nie tak dawno temu samonośne nadwozia nie przeszkadzały producentom oferować całe "rodziny" samochodów oparte na jednym modelu. Poczciwe Renault Megane 1 występowało jako hatchback, sedan, kombi, coupe i van ( a nawet krótko suv). Ponadto każdy wspomniany model wyraźnie różnił się od reszty. Dzisiaj mam wrażenie, że producenci najchętniej oferowali by jeden model miejskiego, rodzinnego, sportowego i terenowego suva o wyglądzie coraz bardziej naśladującym nadmuchaną mydelniczkę.
_________________
"Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją – są niebezpieczni" Świat samochodów!
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2022-05-25, 02:31:17
Škoda Winnetou
Czyli nie tylko Polacy wymyślili swoją Syrenę Sport.
Bardzo klasyczne rozwiązanie: 4-cylindrowy silnik o mocy 52 KM napędzał tylne koła przez 4-biegową skrzynię ręczną, co przy masie 590 kg dawało 160 km/h prędkości maksymalnej.
Znalazłem ją przypadkowo, gdy szukałem informacji o wiadomej powieści Zbigniewa Nienackiego Bardzo "samochodzikowy" samochód
U nas Syrena Sport była nie po linii, a u sąsiadów škodzinka okazała się "źle zaprojektowana" i też nie wyszła poza prototyp.
w400_Skoda-Winnetou-2.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 16,26 KB
_________________ Drużyna 2
Ostatnio zmieniony przez Bóbr Mniejszy 2022-05-25, 02:39, w całości zmieniany 1 raz
No bo po co w państwie robotniczo-chłopskim robić sportowy samochód, e?
_________________ Nie chcę pani schlebiać, ale jest pani uosobieniem przygody. Gdy patrzę na panią łowiącą ryby, pływającą po jeziorze, nie wyobrażam sobie, aby istniała bardziej romantyczna dziewczyna.
"Wolność i władza mają tylko jedną wspólną cechę: nadużywanie."
Karol Bunsch
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2022-05-25, 13:09:51
irycki napisał/a:
No bo po co w państwie robotniczo-chłopskim robić sportowy samochód, e?
Tak jest! Cytryny też niepotrzebne, bo równą ilość witamin ma kiszona kapusta (wg tow. Wiesława). Co prawda nie da się jej wycisnąć do herbaty, no ale nie można mieć wszystkiego
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2022-08-31, 20:45:48
Takie tam z festynu. Współczesna wersja bądź co bądź fajnego motocykla Ural. Ciekawi mnie ów wystający blok silnika. Czemu - poza łatwym oparzeniem się - miało to służyć? Czyżby napęd wózka wyparł silnik z tradycyjnego miejsca?
To jest silnik boxer, czyli dwa cylindry ustawione płasko na przeciw siebie.
Rozwiązanie stosowane przez BMW w swoich motocyklach wojskowych z lat 30-tych. Rosjanie zerżnęli te konstrukcje i dalej je rozwiljali.
_________________ Nie chcę pani schlebiać, ale jest pani uosobieniem przygody. Gdy patrzę na panią łowiącą ryby, pływającą po jeziorze, nie wyobrażam sobie, aby istniała bardziej romantyczna dziewczyna.
"Wolność i władza mają tylko jedną wspólną cechę: nadużywanie."
Karol Bunsch
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2022-09-01, 14:51:25
irycki napisał/a:
Rosjanie zerżnęli te konstrukcje i dalej je rozwiljali.
Niemcy boxera stosowali w VW "garbusach", więc blisko im było stąd do motocykli BMW. Zresztą do dziś te silniki są w samochodach (np. Subaru), ale czy w motocyklach to już nie przeżytek? Ten na zdjęciu to już czasy nowożytne, żaden zabytek tak naprawdę.
To jeszcze wrzucę kilka z tej samej imprezy:
20220814_141405_copy_2109x1187.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 690,48 KB
20220814_141329_copy_2630x1480.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 956,83 KB
20220814_140849_copy_2359x1368.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 911,77 KB
20220814_140546_copy_1786x1004.jpg
Plik ściągnięto 18 raz(y) 500,2 KB
20220814_140201_copy_1791x1046.jpg
Plik ściągnięto 22 raz(y) 732,51 KB
_________________ Drużyna 2
Ostatnio zmieniony przez Bóbr Mniejszy 2022-09-01, 16:37, w całości zmieniany 2 razy
Zresztą do dziś te że silniki są w samochodach (np. Subaru), ale czy w motocyklach to już nie przeżytek?
Na pewno są stosunkowo mniej popularne, choć BMW do tej pory je stosuje, np. w serii GS.
No i jest ten niesamowity 6-cio cylindrowy boxer używany przez Hondę w modelach Goldwing i Valkyrie...
_________________ Nie chcę pani schlebiać, ale jest pani uosobieniem przygody. Gdy patrzę na panią łowiącą ryby, pływającą po jeziorze, nie wyobrażam sobie, aby istniała bardziej romantyczna dziewczyna.
"Wolność i władza mają tylko jedną wspólną cechę: nadużywanie."
Karol Bunsch
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Kwi 2014 Posty: 279 Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-09-01, 18:58:30
W Porsche Carrera 911 też jest boxer... Ma nisko środek ciężkości, jest idealnie wyrównoważony, ma spory moment, siły działające na wał korbowy się znoszą nawzajem, jest płaski. To świetny silnik, tylko drogi, dlatego Bóbr ma rację - to przeżytek, a nowoczesność to tani szajs.
Pomógł: 31 razy Wiek: 45 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 6117 Skąd: Georgetown, Ontario
Wysłany: 2022-09-01, 21:06:11
Mój kolega - jak przyszło do wymiany świec po iluś tysiącach kilometrów w jego Subaru - narzekał na bardzo niewygodny do nich dostęp, z powodu właśnie położenia cylindrów. Ale w sumie, gdy ktoś ma Subaru, albo Porsche, to powinien podchodzić bezboleśnie - pojechać do warsztatu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.